2011年4月24日星期日

【禁闻】从埃及到中国――访人权活动家夏菲

【禁闻】从埃及到中国――访人权活动家夏菲

【新唐人2011年4月25日讯】有一位埃及青年,10年前因信仰被埃及当局判处死刑,辗
转逃到加拿大后,开始为所有被迫害的少数族裔团体呼吁,如今已经从好几个专制国家
营救了300多个被迫害的人,他还特别关注中国发生的人权迫害,下面我们来听听他的
故事。

埃及和中国有多远?10年前,埃及青年麦吉德-夏菲(Rev. ElShafie)因为基督基督教
信仰被埃及政府逮捕,七天七夜的折磨,倒挂、烟头烫、拔脚趾甲、伤口上撒盐、撒柠
檬,放狗咬;10年前,中国大陆坚持信仰的法轮功学员也遭受着酷刑折磨,老虎凳、死
人床、电棍电、手指钉竹签。

夏菲:"有时你期望能死去,不愿再在这里受折磨了,但同时你想面对这个挑战、这个不
公平,用勇气,勇气不是恐惧消失后才出现的,勇气是和恐惧共存的,但你有意愿要继
续面对。""我即使失去生命,我依然会坚持原则,因为宁愿站立着死亡,也不愿意跪下
屈辱的生存。"

最终夏菲逃出了监狱,弄了辆摩托车逃到以色列,在国际特赦和联合国的帮助下,作为
政治难民定居在加拿大的多伦多。

律师出身的夏菲花了两年的时间研究加拿大的司法和社会体系,成立了"同一个自由世
界国际组织"(one free worldinternational),目前已经在世界各地有28个分支,为
世界各地受迫害的信仰团体、少数族裔呼吁和抗争。

"我们为因为信仰被迫害的人们抗争,基督徒、犹太人、温和穆斯林,维吾尔族人,法
轮功学员、西藏人。"

夏菲和朋友们收集各个团体受迫害的证据,敲各级议员和政府机构的门,联系大学、媒
体,在社会上发出呼声。

名为《自由斗士》(freedomfighter)的人权记录片也正在加拿大巡回放映,影片历时四
年,深入巴基斯坦,阿富汗等多个国家实地拍摄,摄制组曾七次被人枪击。影片中反映
中共迫害法轮功,活摘器官的部分令人震惊。

夏菲说他初次和法轮功结缘是在7年前。

夏菲:"我在人权委员会,讲中东的人权情况,我身边的人在谈法轮功,当时我感到羞
愧,我居然以前不知道,我感到羞愧,我以前不知道这个,我居然没有任何关于法轮功
的知识,我感到羞愧,我走到他身边请求他的宽恕。从那一刻起,我决定为法轮功而奋
争,就像对待我自己的人一样。"

奔走多个族裔之间,夏菲认为,各个受迫害的团体能互相支持、帮助的时候,力量最
大。

"我发现当我去国会、去见政治家,不是一个人去时,当我和法轮功一起,当我和维吾
尔族人一起,当我和穆斯林、犹太人、基督徒一起,发现政府更注意倾听。"

而让更多的各界社会民众知道人权迫害的状况尤为重要。

"如果每个关心人权的人给中共政府发一封邮件,写封信,说我不会再买中国的东
西,知道你纠正和改善人权状况,直到你释放法轮功学员,直到你释放维吾尔族人,直
到你释放基督徒,直到你释放西藏人,我不会再买你东西。"

当问到他是否有沮丧的时候,夏菲短暂的犹豫和沉思。

"人权不是你在午夜醒来,对自己说我来试试这个,不是,你需要清醒的知道这是来自
你内心的呼唤,你要清醒的知道你是否愿意帮助那些人,我曾经是迫害的一员,被打、
流血、关�监狱,我理解他们经历的,因为我曾亲身经历。"

夏菲计划下一步要拍另一部记录片,表现中国和北朝鲜的人权状况,他希望能和摄制组
及加拿大国会议员一起去中国实地调查。

"我通过这个电视节目向中共政府挑战,他们说他们尊重宗教自由,他们说是民主国
家,好吧,我问你,我向你挑战,如果你说的是真的,邀请我和一些国会议员,我有代
表团,和人权活动家愿意和我一起去,我挑战你邀请我们去中国,让我看看你的监
狱,和中国人交谈,向我证明你是民主自由国家,我要看看中共政府怎么应对这个挑
战,我希望他们能接受和尊重这个挑战,如果他们不敢,说明他们是懦夫。"

北京当局是否有胆量接受这个挑战,本台会为您继续关注

新唐人记者刘淑君多伦多采访报导。

From Egypt to China with Shafie

A young man from Egypt was sentenced to death10 years ago because of his
religious belief.After escaping to Canada he started to fightfor minority
faith groups. So far his organizationhas rescued 300+ people from
dictatorship countriesHe pays a lot of attention to China too.

How far is Egypt from China?Shafie was arrested by the Egyptian
government10 years ago because of his Christian faith.He was tortured 7
days and nights,hunged upside down, burned with cigarettes,his toe nails
were pulled, salt and lemon were puton his open wounds, dogs were let to
attack him.For the past 12 years Falun Gong practitionersin Mainland China
are going through similar torture,including the 『tiger bench', 『death
bed',bamboo sticks inserted into their nails,shocks with electric battons,
etc,

Shafie finally escaped the jail and fled to Isreal.With the help of Amnesty
International and UNhe resides in Toronto as a political refugee.

With his lawyer' background Shafie spends 2 yearsstudying the Canadian law
and social system.After that he founds One Free World International.So far
this organization has 28 branchesaround the world, helping minority faith
groups.

In their efforts Shafie and his friends collect evidenceknock on politians'
doors,contact educational institutions, media,raise public awareness on the
issue.

Now the movie "Freedom Fighter" is screeningin Canada. It took four years
to make this movie.Its crew went to Pakistan and Afghanistanto interview
witnesses and was shot at 7 times.Falun Gong's story is part of this movie
tooand the viewers were shocked by the shownFalun Gong persecution and
organ harvestingby the Chinese Communist Party (CCP).

Shafie said that he heard of Falun Gong 7 years ago.

He thinks that if all minority groups could uniteand help each other this
can be one great power.

However, the most important thing is to makegeneral public aware of the
human rights violations.

Asked if he ever experienced moments of frustration,Shafie hesitates and
goes into deep thinking.

He plans to shoot another documentary and showhuman rights violations in
China and North Korea.Shafie hopes he and his crew could go to Chinato
investigate with Canadian MPs.

It is to be seen how the Beijing' governmentwill react to this
challenge.NTD will follow up this story for you.

NTD reporter Liu Shu Jun 2011-04-25
10:03:48http://www.ntdtv.com/xtr/gb/2011/04/25/a523090.html.-【禁闻】从埃及
到中国――访人权活动家夏菲.html

没有评论:

发表评论